Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 13 stycznia 2014

Kosz z różami na 50 rocznicę ślubu - Tutorial florystyczny

Witajcie kochani

Dziś chcę Wam pokazać jak można samodzielnie zrobić okazały prezent jakim jest kosz z ciętymi różami. Taki prezent można zrobić na każdą okazję, ja miałam akurat okazję Złotych Godów moich rodziców, więc w koszu znalazło się 50 róż.

 

 

Potrzebujemy

kosz, celofan, gąbkę do kwiatów ciętych, dekoracje no i oczywiście kwiaty.

 




 Kosz wykładamy celofanem, ja to zrobiłam z 3 warstw, aby nam nie przeciekała potem woda. Wykładamy w środku gąbką i przycinamy tak żeby wypełnić cały środek. Zalewamy wodą ze środkiem utrwalającym życie kwiatów.


 Obcinamy celofan, aby nie wystawał z poza kosza. Łodyżki róż przycinamy na ukos. Połowę róż przycinamy ok 5-10 cm



 Do wykończenia brzegów kosza posłużyła mi fibra, wybrana przeze mnie jest delikatna i w neutralnym kolorze, tak aby nie przytłoczyła róż.


 Układanie róż zaczynam od najdłuższych i od środka. Zakończoną ostro łodyżką wkłuwam się w nasączoną gąbkę. Trzeba to robić z wyczuciem, aby nie uszkodzić gąbki. Raz włożona łodyżka po wyjęciu pozostawia dziurkę.



 W zależności jaki chcemy nadać kształt naszemu koszykowi, skracamy część róż, ja skróciłam te boczne róże ok 10 cm względem tych środkowych.


 Na sam koniec wkładamy ozdobne liście po brzegach kosza, dodajemy kokardę ma pałąku kosza.Ja na kokardę wykorzystałam również fibrę, ponieważ chciałam przede wszystkim wyeksponować piękny kolor róż.


 A to już zadowolona z siebie autorka kosza.
Zadowolona tym bardziej że robiłam go po raz pierwszy w życiu i mam nadzieję nie ostatni :)


 A jak Wam się podoba kolorystyka i wykonanie ?

A może użylibyście innych dodatków i innego koloru róż?

 ******************

 Przypominam !
To już ostatnie godziny aby się zapisać na rozdanie 




 

61 komentarzy :

  1. Piękny :) Kocham róże najlepiej czerwone ale taka kolorystyka również ok :) Najlepszego dla rodziców :)

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczny kossz z różami :) ja również jak poprzedniczka komentarza uwielbiam czerwone róże:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny kosz i gratuluję rodzicom ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny kosz :) Staż niezły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny bukiecik :) Widać, że włożyłaś w jego wykonanie całe serce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny bukiet róż:) Rodzice na pewno byli mile zaskoczeni:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny ;) Uwielbiam róże :)

    Poza tym wejdź do mnie, bo ten link od aparatu już powinien działać, daj znać czy już mogłaś wejść ;)

    Pozdrawiam, dzeejlo

    OdpowiedzUsuń
  9. ślicznie Ci wyszedł ten bukiecik. Zdolniacha z Ciebie Mariolu :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowny, ja na pewno bym nie dała rady zrobić takiego cudeńka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego najlepszego dla rodziców. :)

      Usuń
  11. Pięknie Ci to wyszło jak z kwiaciarni !

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny prezent dla rodziców zwłaszcza, że własnoręcznie wykonany :) Bardzo fajny tutorial swoją drogą, nie miałam pojęcia jak to się robi. Co do wykonania nic bym nie zmieniła, a jeśli chodzi o kolor to sprawa indywidualna :) Ja chyba najbardziej lubię róż i czerwień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z doświadczenia wiem, że ten kolor trzyma się najdłużej, dlatego właśnie go wybrałam...

      Usuń
  13. Piękny kosz róż :) i ich kolorek również bardzo mi się podoba :) Taki kosz, tyle, że czerwonych róż, dostałam od Michała na osiemnastkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od mężczyzny to lepiej jak są czerwone :)
      Mnie zależało przede wszystkim aby były piękne przez 2 tygodnie :)

      No i to tym bardziej mój ulubiony kolor tak samo jak całej mojej rodzinki :)

      Usuń
  14. Niesamowite :) Trzeba mieć talent, żeby stworzyć taki bukiet.
    Gratulacje dla rodziców :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Noo, bardzo ładny ten bukiet Kochana!
    A Rodzicom- wszystkiego najlepszego! :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Już Ci pisałam , że zdolna z Ciebie bestia a piękna niczym ta róża :*

    OdpowiedzUsuń
  17. ślicznie, wybrałaś bardzo trwałe róże....

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie wygląda cała kompozycja i kursik super. Ja nie skorzystam, bo nie mam okazji i pewnie by mi zabrakło cierpliwości ale za to sobie po podziwiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. ojj śliczny koszyczek z różami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyszło ślicznie! Cudowny pomysł na rocznicowy prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A jesteś zainteresowana aparatem? Bo jeśli tak mam małą negocjację ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Cudownie Ci to wyszło. Bardzo fajnie że podzieliłaś się sposobem na jego wykonanie. Ja najbardziej lubię óże herbaciane albo czerwone oraz wszelkie te mieszanki kolorów, od mojego byłego raz dostałam żółto-czerwoną różę w ciapki piękna była <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. *róże nie óże ;) zjadłam literkę, chyba czas na kolację xD

      Usuń
  23. Przepiękny kosz! Masz ogromny talent Mariolu.

    OdpowiedzUsuń
  24. Awesome and an highly interesting post to stumble at on this awesome website! Never input some feedback but now just could not resist
    Thanks for posting this, it was very informative and helped me very much
    Best Cricket Games
    Bocce Ball Game
    Body Building Games11

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie dziwię się, że zadowolona jesteś, kawał dobrej roboty odwaliłaś :]

    OdpowiedzUsuń
  26. Wspaniały prezent, Rodzice na pewno zadowoleni i wzruszeni :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Niesamowita, zrobiłaś piękny kosz kwiatów...

    OdpowiedzUsuń
  28. Na prawdę wyszło CI to fantastycznie jak na pierwszy raz - mistrzostwo. Piękny kolor róż

    OdpowiedzUsuń
  29. A beautiful gift for parents, especially the hand-made :) Very nice tutorial by the way, I had no idea how to do it.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuję wszystkim za uznanie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepiękny kosz kwiatów. Właśnie szukam pomysłów na urodziny mojej babci i pomyślałam żeby sama zrobic taki kosz kwiatów :) jak widzę że Pani udało sie za pierwszym razem to może i mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękny kosz . Ja będę robiła z czerwonych róż, też dla rodziców.

    OdpowiedzUsuń

Miło że tutaj jesteś i czytasz, ale zostaw po sobie ślad w postaci komentarza abym mogła również Cię odwiedzić :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog to nie pytaj o "obserwację za obserwację" po prostu go zaobserwuj, a ja zrobię to samo jeśli spodoba mi się Twój blog ( każdy odwiedzam! )