Szukaj na tym blogu

piątek, 24 stycznia 2014

Nie warto żyć przeszłością, bo może nas ominąć tak cenna trwająca i szybko mijająca chwila...

Witajcie kochani
Często rozpaczamy nad czymś co minęło, co już się skończyło. Zastanawiamy się co zrobiliśmy nie tak, że to się nie udało. Tak bardzo się skupiamy nad przeszłością, że nawet nie zauważamy jak teraźniejszość nam umyka.  





"Rozpaczać nad minionym nieszczęściem to najpewniejszy sposób, by przyciągnąć inne". 

-William Szekspir


Nie płacz nad rozlanym mlekiem, co się stało to się nie odstanie.
Mleko się wylało i już go nie ma, więc  wytrzyj, posprzątaj, zapomnij o tym, a poczujesz się lepiej.

Trudno nam pogodzić się ze stratą, bardzo trudno zaakceptować że stało się coś nie po naszej myśli. Ale stało się i nie możemy tego zmienić. Jeśli będziemy użalać się nad minionym, nie zauważymy tej maleńkiej chwili, która może wiele zmienić w naszym życiu na lepsze.




Wszystkie dni stają się takie same wtedy, kiedy ludzie przestają dostrzegać to wszystko, czym obdarowuje ich los, podczas gdy słońce wędruje po niebie.

- Paulo Coelho



Nigdy nie dostrzegamy skarbów, które mamy tuż przed oczyma. A wiesz dlaczego tak się dzieje? Bo ludzie nie wierzą w skarby.

- Paulo Coelho



Tak dzieje się w  większości przypadków, ponieważ jesteśmy ślepi na to co jest na wyciągnięcie dłoni. Nawet jak to widzimy, to jesteśmy niedowiarkami, nie wierzymy we własne siły i nie wiemy że możemy to osiągnąć.



Ktoś kiedyś powiedział
"W Życiu Trzeba Próbować, By Potem Nie Żałować, Że Się Nie Spróbowało"...


.
Niektórzy nawet twierdzą..
"Lepiej grzeszyć i potem żałować, niż żałować, że się nie grzeszyło"



Książka, którą Wam polecam odmieniła moje życie.
Dzięki niej inaczej / z boku/ spojrzałam na pewne problemy które mnie trawiły. To ona mnie wzmocniła i nadała pewien kierunek moim myślom. Teraz wiem, że tkwiąc w przeszłości nie mogłabym zaznać nowych i ciekawych rzeczy, nowej i często lepszej przyszłości. Ale pamiętajcie, żeby się tego dowiedzieć, trzeba zamknąć pewien rozdział, jak w książce, przewrócić kolejną kartkę.





Kochani, nie ma sensu zamartwiać się o wszystko, trzeba żyć chwilą! 

Nigdy nie wiadomo która z tych chwil przyniesie szczęście !







22 komentarze :

  1. tak to prawda, uwielbiam ksiązki Coelho ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie wpisy :)
    Warto czasem przystanąć i zastanowić się nad sobą i życiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uważam, że trzeba żyć chwilą :) i staram się tak żyć :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny wpis ale nie wszyscy mają takie same zdanie niestety...

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny post, słania do myślenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz całkowitą rację, jednak w praktyce nie jest to takie oczywiste. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Masz rację, "ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy"... :) Nie warto patrzeć wstecz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. a zazwyczaj takie momenty są w najmniej oczekiwanych chwilach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. to książka w sam raz dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Na życie zaczełam patrzeć inaczej dopiero po walce która stoczyłam i wygrałam a właściwie wygrywam nadal każdego dnia. Świat zmienia się diametralnie i zaczyna się patrzeć na wszystko zupełnie inaczej. Trzeba żyć tak jakby każdy dzień miał być ostatnim dniem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne cytaty ♥

    zapraszam na nowy post:
    http://alekssandrasssss.blogspot.com/2014/01/never-stop-punk-spirits.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny ten pościk, taki życiowy i bardzo prawdziwy. Książki nie czytałam, ani nie miałam w ręku. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mądrze napisane :) Nie warto żyć przeszłością. Liczy się tu i teraz. I nasza przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  14. podobają mi się takie żywciowe posty z głębszym przesłaniem

    OdpowiedzUsuń
  15. Cała prawda. Staram się od dawna do tego stosować. Z wieloma sprawami dotyczącymi przeszłości udało mi się dzięki temu poradzić. Mam chłodniejsze spojrzenie. Jednak mam przyjaciółkę, która bardzo drąży przeszłość, wałkuje i wałkuje, powraca myślami i mam wrażenie, że cały czas w niej żyje, niestety. A ja nie potrafię jej pomóc. W lepsze dni rozumie, że to nie tak powinno wyglądać. Ale na co dzień wszystko od nowa przetwarza:(

    OdpowiedzUsuń
  16. doskonale mądre słowa.Kochana będzie dobrze głowa do góry :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolejny post z takimi cytatami i rozwianiem złudzeń, a pokazaniem, że i wtedy życie toczy się dalej i wiele dobrego może nas jeszcze spotkać :]

    OdpowiedzUsuń
  18. przydałaby mi się taka książka, zdecydowanie za często rozpamiętuję to co było...

    OdpowiedzUsuń
  19. Pokrzepiający wpis :) Staram się nie myśleć o tym, co było :) Trzeba patrzeć do przodu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. chyba muszę przeczytać teś książkę, bo nie mogę 'wykopać' się z przeszłości..

    OdpowiedzUsuń

Miło że tutaj jesteś i czytasz, ale zostaw po sobie ślad w postaci komentarza abym mogła również Cię odwiedzić :)

Jeśli spodobał Ci się mój blog to nie pytaj o "obserwację za obserwację" po prostu go zaobserwuj, a ja zrobię to samo jeśli spodoba mi się Twój blog ( każdy odwiedzam! )